تعمیر ایسیو ECU بیل مکانیکی دوسان Doosan

تعمیر ایسیو ECU بیل مکانیکی دوسان Doosan

تعمیر ایسیو ECU بیل مکانیکی دوسان Doosan – تعمیر ECU انواع ماشین آلات سنگین در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board

ECU در ماشین آلات سنگین

وسایل نقلیه تجهیزات سنگین و مدرن همگی شامل رایانه های مختلف واحد کنترل موتور ECU هستند که حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد و سایر تجهیزات موتور هستند که از طریق رابط های پلاگین استاندارد قابل خواندن می باشند.

ECU یک واحد کنترل الکترونیکی است که از یک ریز پردازنده MCU ، حافظه RAM ، رابط ورودی و خروجی ، مبدل آنالوگ به دیجیتال تشکیل می شود . این ماژول در ماشین آلات سنگین از مقیاس بزرگ تری برخوردار است .

وظیفه اصلی ECU، کنترل سیستم تزریق سوخت می باشد البته ECU سیستم های دیگر ماشین آلات سنگین نظیر : فن خنک کننده موتور ، سیستم ABS ، سیستم قفل مرکزی و … را کنترل می کند.

از آنجا که ECU مجهز به سنسور های فراوانی است تا عملکرد های مختلف موتور را نظارت و کنترل نماید اگر یک سنسور مشکلی را تشخیص دهد سیگنالی را به ECU ارسال می کند و به واحد کنترل موتور دستور می دهد تا تنظیمات خود را مطابق با آن هماهنگ کند.

وجود ECU جهت کنترل و هدایت سیستم های توزیع انرژی ، شارژ و احتراق برای عملکرد ایمن در ماشین آلات سنگین ضروری می باشد.

گستره ولتاژ ECU مابین ۶.۵ تا ۱۶ ولت و شدت جریان آن ۰.۱ تا ۰.۰۱۵ آمپر می باشد. هنگامی که موتور در حال حرکت است سیگنال ها از طریق سنسور ها به CPU واقع در ECU انتقال می یابد و با محاسبه لازمه در نهایت نتیجه به یک سیگنال کنترل تبدیل می شود.

عواملی که در ایجاد نقص فنی ECU نقش دارند

ECU ممکن است توسط سایر اجزای معیوب مدار خودرو  آسیب ببیند. اگر ECU دچار نقص فنی شود موتور روشن نمی شود یا به درستی کار نمی کند. همچنین در صورتی که  ولتاژ برای غلبه به دیود های محافظ یا تخلیه الکترواستاتیکی ESD بالا باشد به ECU بیل مکانیکی آسیب وارد می شود.

 اتصال کوتاه ، خوردگی ، گرما ، آب و روغن در ایجاد نقص فنی و آسیب به ECU نقش موثری را ایفا می کنند که در برخی موارد منجر به مصرف بیش از حد سوخت و عملکرد ضعیف موتور می گردد.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *